pollak 93cm

pollak 93cm

zondag 24 februari 2013

Taaie koude zondag..

Na het mooie resultaat van gisteren zijn we vandaag weer weg geweest. De pechdag van gister zat Daan niet lekker dus wou hij graag m'n andere kajak gebruiken. Na een uurtje zonder iets van actie kreeg Daan  de eerste aanbeet, een mooie snoek had z'n Goby te pakken, helaas loste de vis bij de kajak. Maar meteen daarna was het weer raak bij hem. Deze bleef wel hangen..
Ondanks dat het iets warmer was voelde het niet zo aan. De sneeuw maakte alles net iets vochtiger en in combinatie met de wind was het behoorlijk afzien.. De activiteit onder water was ook een stuk minder als gisteren waardoor het een taai dagje werd. 's middags had ik eindelijk een aanbeet maar de vis loste halfverwege.. Daan vangt nog een snoekje en ik krijg nog een mooie aanbeet maar die hangt niet..
Werd het afzien gisteren beloond met mooie vissen vandaag moet ik echt afzien, verkleumde handen en voeten met nul resultaat. Om een uur of 4 vind ik het wel welletjes geweest en ik stel voor om ermee te stoppen. Daan de die-hard heeft wat minder last van de kou dus we gaan nog even door.
Zonder resultaat, dus gaan we richting de helling. Op het water gaan de shadjes weer teug in de doosjes en Daan gaat het eerste eruit en ik pak m'n hengeltje waar nog een shadje aanhangt..
Nog een worpje dan.. Ik raap m'n concentratie weer bijeen en probeer het shadje bij de bodem te houden.
BAM, een doffe tik en ik haak warempel nog een vis. 't is nog een mooie vis ook die het nog even spannend maakt, de haakpunt zit in het harde gedeelte en ik weet niet hoe vast ie zit. Deze wil ik niet lossen..
Gelukkig lost ie niet en een mooie snoekbaars mag nog op de foto..


En welk shadje redde de dag? Juist! Het skeleton shadje, vandaag de roze..
de redder van de dag..
En dan stap je toch net iets anders van het water af..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten