pollak 93cm

pollak 93cm

dinsdag 13 maart 2012

Zondag 11-03

Net terug van een weekje wintersport kon ik zondag weer het water op. Eerst lekker uitgeslapen dus ik was niet vroeg. Daniël en Peter waren er al eerder en die kwam ik later tegen.
Peter had al een mooie snoek gevangen 
Daan stond nog op nul maar daar kwam een tijdje later verandering in..
Een mooie 90-er voor Daniël op de grote 4-play, de kleinere pluggen werden genegeerd door de snoekbaarzen die waarschijnlijk last hadden van het mooie weer. Ik had er geen last van maar wel van nog steeds op nul staan. Na een tijdje mocht ik toch een snoekje vangen op een rapala waxwing, een nieuw apart plugje dat ik alvast maar 's uitprobeerde, heb er eigenlijk andere plannen mee;)
Ik was m'n camera vergeten maar m'n telefoon heeft ook een camera, deze is best goed gelukt..
Daan ving later nog een mooie snoekbaars en toen ik met de ene hengel wat aan het werpen was, had ik de andere hengel nog in de steun staan met een grote twister (spiratail) op 1.5 meter water. Ineens stond deze in de steun te stuiteren. De dader bleek een prachtige baars, die de twister van zo'n 15 cm met 6/0 haak volledig opgeslokt had.  Hij bleek "maar" 46 cm te zijn, ik had 'm groter verwacht eigenlijk..
Gelukkig had ik de grote kniptang bij want de gulzigerd had de haakpunt al in de slokdarm zitten en na deze kapot te knippen werd het onthaken gelukkig geen drama..
Hierna niks meer gevangen maar de dag was weer geslaagd...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten