pollak 93cm

pollak 93cm

zondag 3 februari 2013

03-02-2012

Na een dagje Haringvliet gisteren waarbij ik m'n camera vergeten was,
De grootste van gister..
















vandaag voor een ander water dichter bij huis gekozen. Ik had 's middags nog andere verplichtingen dus toen het net licht werd was ik bij het water. Snel de kajak opgetuigd en het water op, achter me kwam de zon op die de lucht een prachtige kleur gaf.

Ook hier kom je om 6 uur zondagochtend je bed voor uit..
 Het plan was om te gaan doodazen en voor anker te gaan maar omdat de wind niet meewerkte het plan iets gewijzigd. Doordat de wind in het verlengde stond van het te bevissen talud gekozen om toch maar het talud  driftend af te vissen.  Een zwaardere hengel met een voorn onder de dobber en een lichtere met een spiering eronder. Na een tijdje krijg ik een aanbeet op de spiering maar als ik aansla heb ik geen contact, mis dus..
Maar als ik er een nieuwe spiering aan aan het doen ben vertrekt m'n andere dobber..
Deze sla ik gelukkig wel raak, geen spectaculaire dril van een metersnoek helaas. De snoekbaars die de spiering had gepakt was volgens mij gelijk doorgezwommen naar de voorn...
Hierna krijg ik geen aanbeten meer op dit talud. Ondanks dat de wind verder aantrekt besluit ik toch tegen de wind en de golven in te varen om nog een ander talud af te vissen.
Hier is het driften door de harde wind en golven nog lastiger. Maar al trappend, peddelend en bijsturend lukt me het toch om de dobbers redelijk op koers en in het zicht te houden. Ook krijg ik weer een aanbeet, deze hangt even maar lost helaas. Later heb ik nog een twijfelachtige aanbeet maar het blijft bij een vis deze ochtend.
Maar... Weer niet geblankt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten