pollak 93cm

pollak 93cm

woensdag 29 februari 2012

Op de valreep..

Een dagje extra in februari.. Dus nog een laatste kans om met wat jerkbaits de snoek te belagen. Gisteren lukte het niet op een aanbeet na. Vandaag duurde het een tijdje maar op den duur was het dan toch raak, een snoekje had het milan-baitje gegrepen. Ik had er nog geen vis op gevangen maar de actie gaf veel vertrouwen en ik had er al wel aanvallen op gehad dus het was een kwestie van tijd voor de eerste die wel bleef hangen.













Gelukkig niet blanken vandaag.. Een eindje verderop aangekomen schiet er voor me uit de kant een vis weg, ik zag alleen de boeggolf maar ik had wat verder uit de kant moeten blijven.. Na heel wat worpen met het milan baitje toch nog even met een andere bait gegooid voor ik weer ging verkassen. Na de 2e worp met een busterjerk klapt er een mooie snoek op, ik vermoed de snoek die ik verstoorde. Helaas lost de vis, zal toch een 80-er geweest zijn.
Het werd stilletjes aan tijd om terug te gaan naar de auto maar kon op de terugweg nog wel een paar worpjes doen natuurlijk.
Bij een stekje waar ik al eerder had staan werpen haal ik nu de busterjerk langs een rietkraag en is het raak..  
Een mooie snoek heeft de buster tussen de kaken geklemd..
Na wat geworstel voor de landing zit de buster nog maar met een haakpuntje vast maar kan ik ze toch pakken. Yes! Toch nog een mooie op de valreep..
Foto met de zelfontspanner is niet zo denderend maar ach..

Tevreden naar huis gereden..

1 opmerking: