pollak 93cm

pollak 93cm

zaterdag 16 februari 2013

Snoekbaarzen voor punten

Vandaag een dagje op het grote water gezeten, samen met Daniel en Leo hebben we een team gevormd en doen we aan Kayakwars mee, een wereldwijd online kajakvistoernooi. Samen met nog 2 nederlandse teams en een aantal engelse en Ierse teams strijden we onm de punten in de Europese regio.
Dit was ons eerste dagje dat we visten voor de punten.
We doen trouwens zomaar voor de lol mee, er veranderde namelijk niet zoveel alleen nemen we nu van elke maatse vis die punten oplevert een foto met meetlint, paar extra foto's dus..

Na de blankdag van vorige week ging het vandaag een stuk beter, het water was veel helderder, bijna geen stroming. En het lag er ook nog 's als een spiegeltje bij. Door deze omstandigheden leek het me verstandig om werpend te gaan vissen ipv verticalen. Zo had de vis wat minder tijd om na te denken was m'n idee.
De eerste echte worp die ik deed leverde al direct een aanbeet op, helaas schoot ie halfverwege los. Maar dat gaf natuurlijk wel vertrouwen. En even later was het wel raak, een mooie snoekbaars had de saltshaker goed te pakken genomen.
Via een winkelier aan een stel skeleton shadjes van delalande gekomen en die wou ik natuurlijk wel 's proberen. Ik had er wel vertrouwen in en dat bleek gegrond want even later was het raak.
Hierna miste ik nog een aanbeet op deze plek en bleef het een tijdje stil. Dus ben ik m'n team-maatjes maar 's op gaan zoeken. Leo had een mooie grote baars gevangen die over de specimen grens ging dus dat leverde bonuspunten op. Daniel had ook een snoekbaars gevangen maar het was daar nogal rustig. Dus 
ben ik toch maar weer terug gegaan naar m'n vorige stekje. Hier ving ik al snel weer een snoekbaars, een mooie 60-er had de spiering op de steunhengel gepakt.
Hierna pakte ik vrij snel een aantal vissen achter elkaar, eentje op de saltshaker maar de meeste op dat gekke skeleton shadje, ik vis niet vaak met zwarte shadjes maar ik denk dat ik dat toch vaker moet doen..


Eindstand 8 snoekbaarzen voor mij waarvan 7 die punten op leverden, waarvan 5 op de skeleton shad..
Leo 3 vissen maar wel 60 punten verdiend en Daniël 3 waarvan 2 bovenmaats.
The Dutchies gaan aan de leiding met 140 punten!


1 opmerking: