pollak 93cm

pollak 93cm

woensdag 20 februari 2013

After-work worpje

Gisteren toen ik van het werk naar huis reed lag het stadswater er nogal uitnodigend bij, zeker met het weer van gister, balend dat ik m'n spullen niet in de auto had liggen maar gaan sporten. Vanochtend moest ik weer haasten, maar in alle haast toch maar een paar jerkbaits in de tas gehangen en een hengeltje in de wagen gelegd. Dus na het werk snel de stad in gereden en geparkeerd, ik blijf het een beetje vreemd vinden om in een parkeergarage tussen het winkelpubliek m'n laarzen aan te trekken en met een hengel de trap af te lopen..
Maar goed, ik stond snel aan de waterkant en hang een salmo sweeper in de speld. Lekker langzaam te vissen glider, leek me wel geschikt. Ik begin op een plekje waar ik vorig jaar een mooie ving, een leuk hoekje met een duikertje en een rietkraag (of wat er nog van over is). Eerste worp langs de rietkraag,
tik.. tik... tik... tik.. BAM, Hangen! Nou dat begint lekker, de snoek geeft zich vrij makkelijk over maar de werkstress is meteen verdwenen..
Lijkt verdacht veel op die van vorig jaar..

Na dit fijne begin doe ik nog veel worpjes op allerlei plekken en een keer zie ik nog een aanval vlak voor m'n voeten maar helaas blijft het bij deze ene vis.
Maar je hoort mij niet klagen..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten