pollak 93cm

pollak 93cm

zondag 8 januari 2012

Mooi begin van 2012

Vandaag samen met Daniël een poging gedaan de eerste snoeken van 2012 te gaan vangen. Om 8 uur vertrokken richting een leuk kajakwater in zuid-holland.
's Ochtends gebeurde er nog niet veel, een paar nieuwe kunstaasjes uitgeprobeerd en wat aan het werpen geweest met jerkbaits wat geen resultaat opleverde. Daan ving na een paar uur de eerste trollend op een 4-play 19cm. Ik ben toen ook maar (heel langzaam) gaan trollen maar omdat er nog veel waterplanten stonden, heb ik aan de steunhengel een liploze 4-play gehangen, deze zwemt dan net onder het oppervlak. Aan de handhengel heb ik de spro bbz-1 fast sink gehangen. Door deze regelmatig een tikje te geven krijgt ie zo een geweldige actie dat succes bijna niet uit kan blijven.
En dat bleef gelukkig ook niet uit.. Na wat vuil verwijderd te hebben wierp ik de bbz weer achter me en was het bijna direct hangen!

De eerste van 2012 was een feit..
Na weer verder te varen was het even later weer raak, maar nu was de 4-play de klos..

Dit ging lekker zo, even later was het 2-1 voor de bbz. Nummer 3 was er namelijk vol overheen geschoven..


Een half uurtje later klonk er: Al wat gevangen? Vanaf de kant werd de kajak weer eens bewonderd. Mwoah, een paar snoekjes, was het antwoord. RAM! Toen meldde nr 4 zich en kon de man vanaf de kant zien dat dat vissen vanuit de hobie toch wel wat extra's heeft. Hij had zelf een camera bij en heeft waarschijnlijk een paar leuke actie-foto's gemaakt, stom dat ik niet gevraagd heb of ie ze naar me wou mailen. (maar wie weet leest ie dit)
Weer een half uurtje later werd de 4-play op de steunhengel bruut gegrepen en klapte de hengel volledig dubbel. Vorig jaar was de jacht op de eerste meter ingezet en met een prachtige 1.12m in augustus was dit een van de hoogtepunten van vorig seizoen. Deze vis ging echter de meter niet halen maar met 92 cm was het toch m'n op een na grootste, ik had m'n seizoen slechter kunnen starten..


Hierna werd het lang rustig maar op de weg terug richting ons startpunt werd de stand tussen de swimbaits gelijk getrokken en meldde nummer 6 zich..


Al met al een heerlijk dagje op het water, en een prima seizoensopening..


2 opmerkingen:

  1. Hoi Ronald ,

    Je gaat er nogal op los in 2012.
    Weer mooie fotoos op je blog en prachtig verslag.
    Iets om jaloers op te zijn.De snoekwaters hier in Belgen land zijn in het algemeen kapot gevist .
    Dat kayakken moet ik toch eens uittesten.
    Grts Dirk
    Ook te vinden op www.zeebaarsforum.be

    BeantwoordenVerwijderen