pollak 93cm

pollak 93cm

zondag 10 maart 2013

Terug van het skieën, meteen weer wintersport..

Na een heerlijk weekje wintersport met veel zon, plezier, snelheid en aardig wat bier moest het vandaag toch weer gaan gebeuren..
De visdrang was hoog en ondanks de lage temperatuur had ik er zin! Het plan was om een dagje achter de snoek aan te gaan, die zijn met deze temperatuur vast nog niet aan het paaien vermoedde ik..
Ik had de side-kicks eraan zitten zodat ik ook staand kon jerken. Maar dit zou ik later pas gaan doen als ik bij het beoogde stuk zou komen. Eerst maar 's een eindje trollen, de Vana hangt al wel aan de speld want die heeft zich al eerder trollend bewezen..
Na een tijdje komt het eerste visje kijken, altijd fijn om van de nul af te zijn.

Ik ben dan al vlak bij het stuk dat ik uit wil gaan werpen, om dit goed te kunnen doen moet het ankertje uit ivm de wind. 
De eerste worpen leveren nog niks op maar op een verre worp naast een rietkraag krijg ik een mooie beuk en zie ik een mooie vis boven komen. Maar deze is het er totaal niet mee eens en na een worsteling schiet ze los. Balen, was een mooie geweest.
Maar even later is het weer raak. Als ik de slack weer uit m'n lijn draai tik ik op iets massiefs... JA, HANGEN! Dit voelt lomp en iets zwemt door m'n zwaar afgestelde slip. Doordat ik sta krijg ik al vrij snel een glimp van de vis te zien. Ik ben met stomheid geslagen, heb ik nou een megakarper of is dit een snoek?
Maar even later zie ik het toch echt goed, wat een kalf! Maar ik zie ook dat de Vana met maar een puntje voorin de bek vastzit. Als dat maar goed gaat.. Ik ben er inmiddels bij gaan zitten en ik twijfel of ik het anker binnen moet halen, dit mag niet misgaan want dan wordt ik gek. De eerste poging om ze te pakken mislukt, en ze gaat er nog een keer vandoor. De tweede ook maar ze blijft bij de kajak en bij de derde poging kan ik ze binnenhijsen. Hier ben ik even stil van, hier ligt m'n nieuwe PR!


De maatstrepen op de kajak geven een lengte aan rond de 1.17m. Misschien wel 1.18m maar precies meten in de kajak is erg lastig met dit formaat. Dan maar een centimetertje minder en sneller terug.
Ze heeft niet lang nodig om bij te komen en zwemt snel weer de diepte in.
Ik heb echter meer tijd nodig om bij te komen..Na een tijdje begin ik weer te gooien maar de stek levert niks meer op.
Trollen dan maar weer.. De Vana tikt weer langs het kantje en wordt al vrij snel weer gegrepen.
blijkbaar was de lens wat vies geworden.. 

Hierna volgt al snel nummer 4




nummer 5 zonder fotoen 6

Nummer 7 heeft de vana "head first" gepakt en de dreg moet geknipt worden om verder onthaakleed te voorkomen. Via het kieuwdeksel kan ik de 2/0 kapot knippen en mag ie toch nog even op de foto.

Met m'n kouwe handen had ik ook nog een tandje te pakken gehad en moest ik m'n vinger nog even verbinden. Handig zo'n ehbo kitje;)
De afsluiter van de dag heeft een leuk two-tone koppie en dat had ik nog niet eerder gevangen

Zo beleefde ik een heel memorabel dagje en ben ik fan van een erg goed jerkbaitje..




Geen opmerkingen:

Een reactie posten