pollak 93cm

pollak 93cm

zondag 18 maart 2012

zondag 18-03

Na de gezellige zeebaarsdag bij de mannen van www.viskayaks.nl en Bass hengelsport in Colijnsplaat gisteren moest er vandaag natuurlijk gevist worden.
We hebben een watertje opgezocht waar we ook wat kans hadden op Roofblei, want die hebben we dit jaar nog niet gevangen. Nog nooit op dit water geweest maar ik dacht via google maps wel een goeie locatie gevonden te hebben om te water te gaan, dit bleek in de praktijk tegen te vallen omdat het een afgesloten terrein was.  Een nieuwe plek om erin te gaan bleek wat lastig te vinden maar op de duur hadden we toch wat gevonden, en na de kajaks opgetuigd te hebben konden we eindelijk gaan vissen. De vis bleek moeilijk te vinden maar na een tijdje trollen mocht Daniël de eerste vis noteren, een snoekje had zich vergist in de 4-play.
Hierna bleef het lang stil maar toen we op een breder stuk van het riviertje kwamen kreeg ik een aanbeet op de aruku shad, ik had deze eraan gehangen omdat er een mooi talud lag met een behoorlijk diepte verschil, deze kon ik tijdens het slepen ook weer makkelijk af laten zinken. Het bleek een roofblei'tje te zijn dus die hadden we dan toch gevonden..
Verder afvissen dus deze stek..
Daniël wist er na een tijdje ook eentje te vangen op een asp spinnertje. Ik vond het ook nodig om met een loodkopje het talud wat af te vissen en dit leverde zowaar nog een snoekbaars op..
Hierna wisten we beiden nog een roofblei te vangen op het asp-spinnertje en toen het zo zachtjes aan tijd werd om het lange eind terug te gaan varen kreeg Daan een enorme beuk op z'n hengel en mocht hij de grootste roofblei van de dag vangen.

Met 64cm het eerste pr van 2012 voor hem, gefeliciteerd maat..

Op de terugweg mocht ik dan toch ook nog een bonusvis vangen, een mooie baars had wel zin in een hornetje. Vorige week had ik een grotere die z'n stekels niet wou laten zien maar deze deed ze geen moment omlaag, prachtig om zo'n kam door het water te zien komen..
Kon niet kiezen..

Hierna hebben we niks meer gezien en reden we in het donker weer naar huis. maar met alle rovers vertegenwoordigd op een onbekend water kunnen we tevreden terug kijken op een geslaagde dag..

Groeten Ronald

Geen opmerkingen:

Een reactie posten