pollak 93cm

pollak 93cm

zondag 25 maart 2012

ZONdag 25-03

Vandaag natuurlijk weer het water op geweest. Het plan was om werpend met jerkbaits de ondiepe stukken uit te werpen. De bedoeling was om er snoekbaars mee te vangen maar de mogelijkheid op snoek was natuurlijk ook aanwezig. Op een veelbelovend stukje waar al behoorlijk wat waterplanten stonden ben ik begonnen, door de wind driftte ik te snel weg om lekker te kunnen vissen maar ik had hiervoor m'n ankertje meegenomen. Zo bleef ik lekker op een plek liggen en kon ik staand in de kajak lekker jerken. Een tijdje terug had ik een nieuwe zonnebril met polariserende glazen gekocht en door het heldere water kon ik goed zien wat er onder water gebeurde. Al vrij snel kwam er een snoek bij de kajak kijken zonder een jerkbait te volgen. Dit deed hij even later wel maar bijten ho maar.. Even later knalde er echter wel een snoek op de buster 2 die leuk sport gaf. Hij zat nogal lelijk gehaakt met een dreg in de kieuwbogen, voor de zekerheid de dreg kapotgeknipt om verder ellende te voorkomen. En deze zonder foto terug gezet. De vis was een cm of 70..
Even later kwam er weer een snoek bij de kajak kijken, deze was echter een stuk groter wat de hartslag een behoorlijke boost gaf. Helemaal toen die het kleine slidertje volgde en er met z'n bek dicht doodleuk tegenaan zwom.. Met een hartslag van 180 snel de andere hengel gepakt en met een grote jerkbait gaan gooien.
Op een meter of 25 zie ik waarschijnlijk weer die snoek achter de jerkbait aan gaan en pakte ze hem heel voorzichtig, alleen de achterste dreg heeft ze net in de bek, ja die Oakley bril doet het goed. Ik sla aan en ze gaat er met een rotgang vandoor, ik verlies even het contact en ze is los... AAARGHHH!
De hartslag is nu nog hoger en ik hang er snel een andere bait, nu een 2 delige jerk/swim bait aan. Ik gooi snel weer richting de plek waar ik ze loste en meteen is het weer raak! En weer schiet ie los..
Om gek van te worden..
Hierna heb ik nog een paar volgers maar geen aanbeten meer. Ik besluit de stek maar te verlaten en wat te gaan trollen, richting andere potentiële werpstekken. Dit levert allemaal niks op en dus besluit ik na een tijdje weer terug te gaan richting de eerste stek, hier heb ik weer een paar keer een volger maar de metervis laat zich niet meer zien. Ik zie wel een meerkoet een eindje verderop ineens heel gek worstelen, normaal doen ze dit met elkaar maar deze doet het met iets onder water, het zal toch niet? De meerkoet verdwijnt niet onder water en zwemt na de worsteling snel naar de kant, aardig gek..
Ik besluit dat het welletjes is geweest en ik ga maar 's richting de auto, nog maar een stukje trollen dan..
Het laatste stuk sleep ik met ondiep lopende pluggen over 1.5 meter water, als ik over een plantenbed vaar en af en toe wat raak blijft er opeens wat hangen.. Het lijkt alsof ik een flinke plant binnen aan het halen ben maar bij de kajak blijkt het toch een tamme snoekbaars te zijn. Een magere vis met een gebroken onderkaak, die hopelijk aan het genezen is.. Toch maar een foto'tje.
De zon is ondertussen al onder en de auto is al in zicht maar toch krijg ik nog een aanbeet. Deze snoekbaars heeft er wel zin in en geeft toch nog leuk partij. Een mooie donkere vis mag ook nog even op de foto..


Toch nog een leuke afsluiter van een lekker dagje op het water..

Groeten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten