pollak 93cm

pollak 93cm

zondag 22 januari 2012

zondag 22-01

Na een lange week van hard werken moest er op m'n enige vrije dag natuurlijk nog even gevist worden.
Het weerbericht was echter niet al te best maar op niet te groot water kon er wel gevaren worden.
Besloten om naar het water te gaan waar het 2 weken terug best lekker ging. Daan was er net iets eerder en nadat ik ook te water gegaan was zijn we samen wat gaan trollen. Bij mij gingen de bbz en de 4-play weer aan de speld. Daan had er ook een 4-play aan maar dan met lip, en een zilveren busterjerk.
Daan ving de eerste, op de busterjerk. en even later de 2e, nu op de 4-play. Weer wat later schoot z'n 3e los, bij mij bleef het stil, de tactiek van vorige keer leek niet te werken.
Toen Daan z'n 3e ving op de buster en hij die aan het onthaken was hoor ik een aanval achter me, de 4-play werd echter niet gegrepen. Na nog een tijdje zo doorgevist te hebben werd het tijd voor een andere tactiek. In een van de dozen achter me zat nog een splinternieuwe abu fathead in een leuk kleurtje. Actief trollend was het na een minuut gelijk raak, goeie keuze..

Kijk er lekker blij bij;)

Hetzelfde stuk weer even terug gevaren en BAM, nr 2 meldde zich..


Na deze weer terug gezet te hebben vaar ik weer verder en is het even  later weer raak, weer op de fathead. 
prima jerk en niet duur..

De snoek laat zich rustig binnenhalen en door de harde wind word ik tegen de kant aan gedrukt, en dan gaat het mis. Nog niet uitgedrild onderneemt de vis een paar vluchtpogingen waarbij hij zich vast zwemt tussen een paar takken. Door spanning op de lijn te houden en de slip wat losser te zetten hoop ik dat de snoek de lijn niet kapot trekt. Gelukkig houdt ie zich rustig en kan ik de kajak zo manoeuvreren dat ik dicht genoeg kan komen om de onderlijn te pakken en de snoek te bevrijden.
Mooie 70-er die gelukkig zonder problemen weer mag zwemmen.

Hierna nog 1 tik gevoeld maar niks meer gevangen, korte bijtperiode dus maar toch lekker gevist..

1 opmerking: