pollak 93cm

pollak 93cm

zaterdag 28 januari 2012

Het eerste PR van 2012

Vandaag met shadjes op het grote water bezig geweest. Gisteravond nog tot laat bezig geweest om alvast wat shads en loodkoppen samen te stellen zodat ik dat op het water niet meer hoefde te doen.
Toen ik de haven uitvoer kreeg ik de eerste aanbeet, een snoekje kon het langzaam gesleepte fin-s'je niet weerstaan.

Dat begon lekker.. Daarna wat gaan verticalen langs de taludjes maar dit leverde geen aanbeten op. Ook werpend kon ik niks te pakken krijgen, pas een hele tijd later kreeg ik verticalend een aanbeet, overduidelijk snoekbaars maar deze schoot los, grr.. Na nog een tijdje geprobeerd te hebben zonder resultaat maar besloten om terug naar de havenmonding te varen, toch maar even trollen dan..
Tijdens het trollen verspeelde ik m'n yo-zuri deepdiver, m'n lijn ging langs iets scherps, gebeurt niet vaak. Gelukkig heb ik nog een paar van die yo-zuri's want dat zijn fijne dingen. Ik had gisteravond ook een wat grotere shad geprepareerd om mee te trollen, met een 60 grams loodkop. Deze er maar aan gehangen ter vervanging van de yo-zuri. Hier kreeg ik na een tijdje weer een aanbeet op, een leuke snoek mocht even op de foto.
Terug bij de havenmonding aangekomen toch nog maar 's een paar worpjes naar het ondiepe gedaan. Een paar weken terug pakte een maat op 1.5 meter nog een 70 cm snoekbaars dus waarom niet? Klein shakertje eraan en gooien maar, ik geloof dat het bij de eerste worp al raak was, helaas loste de vis..

Maar even later was het wel raak en aan het felle vechten te voelen leek het op een baars. En toen ik hem voor het eerst zag wist ik het heel zeker, bak van een baars! Gelukkig zat ie mooi gehaakt en kon ik hem landen.
Het eerste PR van 2012 was binnen!
De worp erna was het weer raak, een mooie snoek gaf een leuke knokpartij.

Helaas bleef het hierna weer stil en heb ik niks meer gezien maar het was zeker geen verkeerd dagje..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten