pollak 93cm

pollak 93cm

zaterdag 14 januari 2012

14-01

Vandaag samen met Daniël op verkenning gegaan. Morgen staat er een meeting met wat andere kajakvissers op het programma dus het leek ons een goed plan om de stek alvast wat te gaan verkennen.
Het begon niet zo goed, net op het water bleek de accu van de fishfinder te weinig power te bevatten. Dacht dat er nog genoeg in zat, niet dus. Gelukkig nog wel genoeg om de elektrische inlegzooltjes te laten verwarmen zodat ik vandaag geen koude voeten heb gehad.
Maar helaas geen sonar, Daan had z'n accu wel opgeladen dus die kon me wel vertellen hoe diep het was, best handig.. Gelukkig had ik nog wel een gps bij waar het talud op aan stond gegeven, ik gebruik hem niet veel maar vandaag was ik er blij mee.

Omdat verticalen nog niet echt ons ding is zijn we eerst maar wat gaan trollen.  Bij mij ging er een yo-zuri deepdiver aan de speld, deze loopt zo'n meter of 5 diep. Dit leverde al vrij snel een mooie snoekbaars op van 62 cm.
 
De eerste snoekbaars van 2012

Even later had Daan z'n eerste te pakken..
Natuurlijk hebben we dit stuk nog een paar keer afgevaren maar het bleek toch niet zo makkelijk te blijven gaan, het bleef lang stil...
Het was verderop behoorlijk druk met visbootjes dus zijn we daar ook maar 's gaan kijken. Na een tijdje de pluggen maar vervangen voor de loodkopjes, het verticalen werd echter diagonalen . Langzaam slepend kreeg ik zo m'n 2e te pakken.










Aan het eind van de dag pakte Daniël ook z'n 2e en op de valreep ving hij nog een prachtige baars van 47 cm.













Morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen en gezellig met de andere mannen vissen..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten