pollak 93cm

pollak 93cm

maandag 12 augustus 2013

Zoute stekels

Na een mislukte poging van de kant op donderdagavond zinde ik op revanche. Vrijdagavond de kajak opgetuigd en het water op..
Eerst de stek met de plug afgevist, zonder succes.. Dan maar een andere aanpak, het diepere gedeelte van de stek met de shad afvissen. Geen gemakkelijke opgave, met een sterke stroming de kajak in positie brengen. Shad met een 28 grams loodkop schuin stroomopwaarts in het diepe gooien en dan maar proberen de shad tegen het talud omhoog te vissen..
Wonderbaarlijk was het de 2e worp al raak, een felle tik werd door mij met hetzelfde beantwoord, hangen!
Een leuke baars mocht even op de foto, dat was al even geleden..

Dit onverwachte succes gaf natuurlijk vertrouwen en nummer twee volgde al snel, een mooie 55+ er..

Na weer een paar worpjes volgt nummer 3, een kleinere die zonder foto weer terug mag. Het shadje is ondertussen op de bodem geparkeerd en ik hang er maar een roze gt'tje aan, de 11 cm.
Deze doet het ook want even later komt nummer 4 naast de kajak, waar die zichzelf van de haak ontdoet..
Had m'n schepnet niet bij, anders had ie wel op de foto gemogen.
Gelukkig volgt nummer 5 even later, een 60-er die leuk sport geeft..

Het begint ondertussen aardig donker te worden en het duurt lang voor ik nog wat anders voel als de bodem. Zou het gedaan zijn? Nee, ik krijg toch nog een aanbeet en nummer 6 mag de avond afsluiten.
Ik vis door tot het echt donker is maar aangezien ik zaterdagochtend weer heel vroeg m'n bed uit moet stop ik niet al te laat. Om 12 uur kruip ik m'n bed in, eindelijk weer 's een paar leuke baarzen gevangen..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten