pollak 93cm

pollak 93cm

vrijdag 16 augustus 2013

Zoete stekels

Alweer bijna een weekje geleden ging de wekker om kwart over 4.. Een lange ochtend op het zoete stond op het programma. Om een uur of 6 ging ik het water op, Daniël was er nog eerder.
De eerste uurtjes verliepen zonder aanbeet, ik kwam wel een bever tegen. Had ik nog nooit gezien dus dat was best bijzonder.

Na een tijdje kreeg ik dan toch de eerste felle tik op de saltshaker. Een klein snoekbaarsje was de dader en die mocht zonder foto weer terug. Daniel zat een stuk verder en die ben ik toen trollend met een paar rammelaars maar 's op gaan zoeken. Onderweg pakte ik een leuke 60-er op de SD.
De stekken die ik nog tegenkwam leverden verder niks op maar toen ik samen met Daniel op een stuk zat waar ik nog niet eerder was geweest, kwam er eindelijk weer 's wat actie. Hier stond ook wat meer stroming en was de vis kennelijk wat actiever.
Een mooie 65-er moest even poseren.
Na een kleinere mocht een tijdje later de volgende ook weer op de foto.

Dit stekje levert dan niet meer veel op en gaan we met de stroming mee terug. De stekken die in het voorjaar leuk vis opleverden blijken toch een stuk minder productief. Het blijft weer lang stil. Totdat we dan weer 's een taludje werpend bestoken en we toch nog een paar vissen vangen. Daniel pakt na een paar gemiste aanbeten nog een leuke snoek en ik nog 2 snoekbaarzen.

Half de middag gaan we richting de helling waar Daniel op de valreep de grootste van de dag nog vangt. Een snoekbaars van net geen 70.
Toch weer een lekker dagje..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten