pollak 93cm

pollak 93cm

zaterdag 25 februari 2012

25-02

Lang op het water gezeten vandaag, 's ochtends op het grote water maar daar was weinig teken van leven. Daan haakte wel vrij snel een mooie snoek maar deze loste helaas. Werpend met een klein plugje kreeg ik ook iets te pakken, na al iets gelost te hebben bleef er even later wel iets hangen. Helaas was het een vals gehaakte brasem, gaf wel goed sport aan het lichte materiaal..
 Na nog 2 lossers wat waarschijnlijk ook brasems waren zijn we van het grote water af gegaan. 's Kijken of er al snoekbaars richting de paaigronden was vertrokken..
Daan ving de eerste, trollend op een 4-play'tje.. Even later pakte hij een snoekje. En een tijdje daarna weer een snoekbaars. Bij mij bleef het stil, ik had besloten om bijna alle pluggen thuis te laten en alleen met softbaits te vissen. Ik begon al spijt te krijgen van die beslissing. Gelukkig kreeg ik een tijdje later dan eindelijk de verlossende aanbeet op een forse fox-shad en  mocht ik een mooie snoekbaars landen. 
 
Later ving ik trollend een snoekje en daarna nog een snoekbaars. En dat de snoekbaarzen zich al klaar aan het maken zijn om te gaan paaien bewees deze wel met zijn kleur..
Op de terugweg richting de helling ving ik nog een snoekje maar ik hoop morgen wat groters op de foto te zetten..


2 opmerkingen:

  1. weer mooie vissen Ronald ! ga mezelf stilletjes klaarmaken voor het zoute . hopend voor wat zeeforel ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil ook wel 's een poging wagen, 's kijken of ik er 1000 worpen voor nodig heb..
    Ga graag een keer mee..

    BeantwoordenVerwijderen