pollak 93cm

pollak 93cm

zondag 5 juni 2011

Hemelvaartsdag, een lange dag in de kajak

Daniël en ik zijn Hemelvaartsdag het water op geweest. Om half 5 Daniël opgehaald en richting Oosterschelde gegaan. Het plan was onze eerste zeebaarzen vanuit de kajak te gaan vangen. Dat is gelukt maar het was erg matig, Daniël ving een minibaarsje, ik een vals gehaakte geep en later nog een klein baarsje op een diep lopend daiwa plugje. Het was m'n eerste dit jaar op de plug.Afbeelding
Er zat veel wier in het water dat vaak aan de plug hing wat het vissen er natuurlijk niet beter op maakte.
Toen de wind verder aantrok zijn we vroeg in de middag het water afgegaan en naar het zoete gegaan.
Daar aangekomen zijn we begonnen met de kanten af te trollen. Het was echter niet rustig op het water want er was veel pleziervaart dat continue langsvaarde.
Dit was ook te merken aan de vangsten, het bleef lang stil. Tot ik besloot om bij een inham waar het zeer ondiep was (0.5 m max) 's een paar worpjes te doen. Het eerste worpje met een asp spinner leverde meteen een tik op, ik zag dat het vis was want het kwam meteen boven. Even later weer een tik maar bleef weer niet hangen. Daniël was ook komen kijken wat ik aan het uitspoken was. Omdat ik het asp spinnertje keihard moest binnendraaien om niet vast te komen zitten er maar wat anders aangehangen. De keuze viel op een kleine salmo slider, een jerkbaitje van 7cm dat als je hem snel binnenvist mooi slalommend door het water gaat.
Dit bleek een goeie keus want ik ving al snel 2 snoekjes. Even later haakte ik iets groots maar deze loste, grrrr.. Het zou niet de laatste losser worden..
Ik kreeg tik na tik en af en toe bleef er iets even hangen maar bijna niks bleef echt hangen. Het was om gek van te worden, Daniël werd er ook gek van want hij kreeg bijna geen tik. Gelukkig had ik 2 van die dingen bij dus die arme jongen er ook maar een gegeven..
Toen we ons een stukje verder weer aan een paar paaltjes vastgezet hadden bleek wat er verantwoordelijk was voor al die tikken want na de zoveelste tik sla ik 's een keer niet mis en het voelde best zwaar, bij de kajak werd het duidelijk, het was een slijmerige vloermat in de rugvin gehaakt..
Afbeelding
Gekke beesten die brasems..
Daniel haakte ook wat en ving z'n eerste roofblei van 62cm
 Afbeelding
Ik ving nog een snoekje en Daniel haakte een snoekbaars van 70 cm vals, jammer dat ie niet telt he?Afbeelding
Ik haakte weer een brasem deze onthaakte zich gelukkig zelf bij de kajak en ook nog een grote rat, gelukkig schoot deze ook los, ik had 'm toch eerst doodgelagen denk ik :twisted:
Toen we het water ietwat verschroeid afkwamen was het 8uur..
Al met al een lange lekkere dag op het water gezeten..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten