pollak 93cm

pollak 93cm

maandag 27 juni 2011

26-06

Ik ben 's middags in m'n kajak gestapt, bij m'n stekje aangekomen kreeg ik op de eerste inworp al een tik op de 4-play swimbait. Snel een jerkbait eraan gehangen en hier had ik 'm de 2e worp wel op te pakken, een leuke snoek.
Afbeelding
Lekker begin maar het werd nog mooier want de bij de verre worp die daarop volgde klapte na 2 tikken met de Rapper er weer iets sterks op. Vlakbij de kajak zag ik wat het was, geen snoek maar een dikke roofblei, helaas vals gehaakt. Ik heb wel 's gelezen dat roofblei soms een prooi eerst een mep met hun staart verkopen om hem daarna op te eten. Het was al de 2e keer dat ik dit heb dus het lijkt mij best een logische verklaring.
Afbeelding
Nou dat begon dus lekker, 4 worpen 2 vissen. Zouden ze los zijn vandaag? Nou, niet echt. Hierna bleef het lang stil. Ik ben ook maar 's met de Sammy gaan vissen, ik ben er mee begonnen op de Zeebaars maar op het zoete had ik er nog geen succes mee gehad. Als het lukt op de oppervlakte plug is het een van de mooiste manieren van vissen vind ik. Vandaag lukte het, ik ving eerst een brutaal baarsjeAfbeelding
Later kreeg ik een hele vette aanbeet van een snoek, ik zag een kolk erachter, ik leg hem even stil, paar tikjes, leg hem weer stil, daarna ga ik weer walk-the-doggen en klaboem! Plug wordt vol gegrepen door een mooie snoek die half het water uit komt..
Helaas loste die na een korte worsteling maar dat maakte eigenlijk niet eens zoveel uit..
Later ving ik nog een wat grotere baarsAfbeelding
Daarna nog lang doorgevist maar het bleef stil. Maar genoten heb ik zeker..

Groeten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten