pollak 93cm

pollak 93cm

maandag 24 maart 2014

Taai maar fraai..

Zaterdagmorgen om 5 uur gaat de wekker. Pff, je moet er wat voor over hebben..
Om kwart voor 6 sta ik bij Daan, moguh.. Moguh.. Op de automatische piloot wordt de auto verder volgeladen en na 5 minuten zijn we klaar voor vertrek. Een uurtje later zitten we op het water, en trappen we naar de eerste stek. Ik pak mijn favoriete hoekje en Daan het zijne. En op mijn stekje ligt er eentje, een droge tik en een hengel die goed doorbuigt. Ik heb een nieuwe hengel bij me (st croix premier) en die wordt meteen uitgetest. De aanbeet kwam goed door en tijdens de dril lijkt hij wat slap maar heeft toch genoeg power in het ondereind. Even wennen maar een kleinere vis geeft zo al leuk sport.
Fraaie 60-er op de Fish impact - F-eeel
Verdere actie blijft uit en Daan gaat een andere kant op en ik ga naar andere stekken. We zien elkaar later weer wel.
De volgende stekken leveren niks op en als ik een keer vastzit tijdens het varen breekt plots m'n Gunki Yama. Huh, hoe kan dat nou? Ik herinner me dat ik bij een worp m,n steun aantikte en ik denk dat ik een breukje in de blank heb veroorzaakt. Was namelijk een fijne sterke hengel die nooit zo snel zou breken.
Nou ja, snel vergeten en verder naar de volgende stek. Hier is het al snel raak. En hoe, na een aanbeet op de F-eeel wordt de St Croix nu echt getest. Een heerlijke dril volgt, hengel krom tot in het handvat en een slip die regelmatig z'n werk doet. Even later komt er een prachtige snoek langszij die na nog een paar vluchtpogingen de strijd staakt. Probleemloos kan ik ze pakken, met de snoek in de kieuwgreep pak ik met m'n andere hand de camera.
Even een foto'tje

En daarna met de zelfontspanner..

1.05m
Na een tijdje komt Daan me ook vergezellen, die was aan het trollen geweest en had een paar vissen gevangen. Ook niet wild maar hij pakte er later nog een paar. Waarbij ik na een aantal gemiste aanbeten en lossers nog een klein baarsje pakte. 

Maar mijn dag was al lang gemaakt...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten