pollak 93cm

pollak 93cm

maandag 31 maart 2014

Seizoensafsluiting met Baars!

Het laatste weekend voor de gesloten tijd  moest er natuurlijk gevist worden. En niet een beetje maar drie dagen! De weergoden waren ook gunstig gezind en vooral de wind liet het toe om lekker het grote water op te gaan. De missie, op zoek naar grote baars.
De aanloop naar het weekend was slecht, ik werd geveld door een buikgriepje en even zag het er naar uit dat heel het weekend in het water zou vallen. Maar gelukkig was ik zaterdag fit genoeg om te gaan. Maar het was geen vroegertje, om een uur of tien zat ik op het water. Ik had echter geen goede keuze gemaakt, de oostenwind was toch nog best vervelend op dit stuk en half de middag en een baars van net geen 40 verder, was ik er wel klaar mee. Dus ben ik op tijd het water af gegaan om op de terugweg nog een ander watertje te bezoeken. Hier wist ik nog 2 snoekbaarzen te vangen waarvan er een erg mooi gekleurd was..

Zondag moest het dan gebeuren, ik moest op zoek naar een andere stek. Na een tip wist ik waar ik ongeveer moest gaan zoeken. En dat was mooi want het was juist het stuk waar ik naartoe wou.
En zoeken naar vis doe je het beste trollend. Dus de eerste paar kilometers werden trollend afgelegd. Paar duikende ratelplugjes eraan en al trappend de juiste waterdiepte volgen. Het duurde lang voor er wat gebeurde maar na een paar uur was het dan eindelijk raak, en hoe!
De aruku shad die ik met tempowisselingen sleep wordt gegrepen door een mooie vis. Maar wat voor een, is het waar ik voor kwam? Jawel, als de stekelkam het wateroppervlak doorbreekt weet ik het. En het is meteen een hele mooie..
Met 49 cm een nieuw PR!
Hierna weet ik een beetje beter waar ik moet zoeken en zo weet ik trollend  met plugjes en werpend met de shad een mooie serie vissen te vangen..

44

43 op de fish impact P-coens


42

Prachtig gekleurde snoekbaars op een F-I Tailslam


Bijna 70-er op een klein plugje

46

47
De laatste baars komt van een meter of zeven als ik met een diepduikende bomber het talud aftrol. Zo vang ik ook nog een aantal snoekjes op de terugweg.

Maandag toch maar de keuze gemaakt om het daar nog 's te proberen. Best logisch natuurlijk maar het was niet meteen  bingo. Het was meer zoeken deze dag en de grootste vissen kwamen van dieper water.
Hier een foto-impressie..
45


42


47

47


Op het eind van de dag wist een snoekje zich vlak voor de landing te ontdoen van de plug. Dit was op zich geen probleem ware het niet dat de plug werd gelanceerd en een dregpunt in m'n duim belandde. Om hem eruit te krijgen moest ik de punt doorduwen. Pijnlijk karweitje maar het lukte, zodat ik daarna de punt kon afknippen en de dreg verwijderen. Ook hier heb je dus een kniptang voor bij.
Dus m'n geluk was toen op en was het tijd om het water af te gaan..

Wat zal ik volgend weekend eens gaan doen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten