pollak 93cm

pollak 93cm

woensdag 19 maart 2014

Fish-Impact!

Vorig jaar tijdens de zeebaarsdag bij Bass hengelsport in Colijnsplaat kwam ik voor het eerst in aanraking met de softbaits van Fish-Impact. Zij gaven daar een demonstratie in het zelf softbaits maken en ook verkochten ze daar hun modellen. En omdat die shadjes er nogal 'vangerig' uitzagen kocht ik er natuurlijk een paar.
Maar omdat ik al aardig wat materiaal heb om uit te kiezen, belandde het doosje in de viskamer bij de rest van de verzameling. Totdat ik ze in het najaar weer tegenkwam en dacht; o ja, die moet ik nog 's testen..
En zo kwam het dat ik op een goeie dag in november het knaloranje shadje aan de speld hing en er wat mee ging werpen. Ik was op groot water met de kajak en de meeste bootjes lagen op tien meter water te verticalen. Dat is niet echt mijn visserij dus ging ik de ondiepe kant uitwerpen. Al na een paar worpen was het raak, een snoekje van zo'n 60 cm was de dader. Nou dat gaf meteen vertrouwen, helemaal toen ik 2 worpen later weer een beuk kreeg en iets groters aan de lijn kreeg. Een dikke negentiger zag er ook wel wat in. Diezelfde dag ving ik er ook nog een prachtige baars van 48 cm mee. Een PR evenaring.
Ik was meteen fan. De volgende vistripjes ging het shadje, de Tailslam om precies te zijn, dan ook regelmatig aan de speld. En werden er nog een paar mooie vissen mee gevangen, waaronder een nieuw PR snoekbaars van 80 cm.

AFGEKLOVEN!
Ik had ook nog een ander model meegenomen, de F-eeel. Deze was er in 2 versies, ik had de kleine versie, zo'n 12 cm. Wat groter als de Tailslam, deze is zo'n 9 cm. En ook deze ving al snel een paar mooie vissen, waaronder een 78 cm snoekbaars.
Maar nadat ik een paar shads op de bodem geparkeerd had besloot ik al snel dat ik er meer wilde hebben.
Dit bleek echter nog niet zo makkelijk, de site was nog niet helemaal operationeel toen. Maar via Facebook kwam ik in contact met de maker van dit moois, Christophe. 
Ik vertelde hem m'n ervaringen met z'n kunstaas en dat ik er graag wat van hem zou kopen. Ook nodigde ik hem uit om 's een kijkje op m'n blog te nemen. Zo babbelden we wat verder maar die shads kwamen er niet meteen. Hij zou me nog wel een voorstel doen..
Een tijdje later spraken we elkaar weer en werd duidelijk wat het voorstel was. Christophe zocht nog een fieldtester en deze kajakvisser leek hem wel geschikt. Daar had ik natuurlijk wel oren naar!
Afspraken werden gemaakt en zaterdag tijdens de zeebaarsdag in Colijnsplaat mocht ik m'n testmateriaal op komen halen. Het werd een gezellige dag, mede door z'n vrienden Kris en Steven die ook met zijn shads vissen.
Eenmaal thuis een aantal van de shads klaargemaakt voor zondag want er moest natuurlijk mee gevist worden. Dat Christophe echt mooie aasjes maakt laten deze foto's een beetje zien..
Butterfly Goby (23 cm)

Goby (14cm)

Butterfly Goby

F-eeel  Large

En zo ging ik zondag als trotse fieldtester op pad, hopend op succes. Het werd een taai dagje, het dipje in het lenteweer van afgelopen week was ook onder water merkbaar. De eerste stekken leverden niks op en het was pas half de ochtend dat de eerste vis zich meldde.Een grote 20 cm shad, wat volgens mij nog een prototype is, werd gegrepen door een mooie snoekbaars van 65 cm. En dat deze hem graag wilde hebben lijkt me duidelijk..

De volgende vis die zich liet foppen was een mooie baars van 45 cm. Deze had de de Striker ook vol gegrepen, toch ook geen klein shadje met zo'n 17 cm.



Weer een paar stekken verder vang ik m'n tweede snoekbaars, op een fox shad ditmaal. Dit stekje vraagt om wat meer aandacht en ik vaar er nog een aantal keer overheen wat me weer een tik op de striker oplevert. Deze hangt echter niet en ik ga maar wat werpen. Het lichte stokje met een tailslam op een 7grams kopje moet het doen. Na een aantal worpen haak ik iets als ik het shadje even laat zinken. Ho wacht even, dit is geen kleintje.. Met lome slagen worden er een paar meter van de spoel getrokken en het blauwe stokje gaat krom tot in het handvat. Na nog een paar runs krijg ik een glimp te zien van de vis, even denk ik aan een valsgehaakte brasem. Die hebben me al vaker verrast. Maar dit is gelukkig niet het geval, een fraaie snoek komt even later langszij..

niet scherp helaas..

Klaar voor vertrek..

En zo vang je dan op het kleinste shadje aan het lichtste hengeltje met een 5 kg lijntje de grootste vis van de dag. Die Tailslam begint zo wel m'n favoriet te worden..
Half de middag ga ik op de weg terug. Op de terugweg doe ik nog een paar stekken aan en komt de vijfde vis van de dag boven. Die Striker heb ik ook vertrouwen in ondertussen..

Het blijkt de laatste vis van de dag, ik krijg nog een aanbeet op de F-eeel maar deze schiet los.

Maar de Hobie en Fish-impact, da's een goeie combinatie!

Meer info over Fish-impact vind je op Fish-impact op Facebook of klik op de banner..

Wordt vervolgd..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten