pollak 93cm

pollak 93cm

zondag 23 juni 2013

22-06

Na een nachtje voor niks te hebben gewacht op een zeebaarsaanbeet vanochtend niet al te vroeg richting de rivier gegaan. Daniël was daar al en had al aardig wat snoekbaars gevangen. Ik stond er al 10 achter toen ik het water opging. Maar gelukkig mocht ik al snel de eerste noteren.
Op dit stekje bleef het helaas bij deze ene vis dus al trollend met de saltshaker richting het volgende stekje gegaan. Daan was me inmiddels tegemoet gekomen en zo zijn we samen verder stroomopwaarts gegaan. In een hoekje vang ik werpend nog een kleintje. Tijdje later komen we bij de volgende interessante plek aan en net als ik het bochtje om ga wordt de grote saltshaker gegrepen. Terwijl ik de snoekbaars binnenhaal wordt het rammelplugje van de andere hengel ook nog gepakt. Double hookup.. Het snoekje dat er voor verantwoordelijk is gaat zonder foto terug maar de snoekbaars mag even poseren.
Verder maar weer, richting Daans hotspot van vanochtend. Voordat we daar echter aankomen lukt het Daan om tot twee keer toe een dikke snoekbaars te lossen. Op hetzelfde plekje dus misschien wel dezelfde nestbewaker.. Dan mogen we eindelijk 's een keer onze vispassen laten zien aan de vriendelijke arm der wet, alles in orde natuurlijk..
Aangekomen op Daans hotspot van vanochtend blijken de snoekbaarzen te zijn vertrokken. Daan haakt er nog wel eentje maar ook die onthaakt ie naast de kajak. Maar dat was niet zo erg want dat was geen 70+er.
Na vele vruchteloze worpen willen we nog 's een onbekend stukje gaan verkennen maar niet voordat Daan nog een worpje doet.. En dit blijkt nou net het goeie worpje te zijn want hij krijgt het aan de stok met een hele fraaie snoekbaars. Deze lost gelukkig niet en is z'n baal momentje over. Met 82 cm een erg mooie vis.
Hierna gaan we trollend verder en haak ik een goeie vis op de wob-shad. De snoekbaars geeft goed partij maar moet even later toch op de foto.
Toch was ik best blij met deze 70-er... Na even bijgekomen te zijn schiet ie er weer vandoor.  Maar als ik naast me kijk zie ik de snoekbaars doodstil in het water hangen. Oeps, het was nogal ondiep hier dus ie was zo met z'n kop de modder ingedoken. Na nog een keer reanimeren gaat ie er gelukkig weer vandoor. Lachend gaan we weer verder en mist Daan er weer eentje en ik vang er weer eentje. Maar ik sta nog steeds mijlenver achter natuurlijk. Hierna blijft het lang stil, de stroming gaat er uit en ook de beet. Trollend vang ik nog een winde op het rammelplugje maar dat is ook het enige.
Zo half de middag is het voor Daan al een beetje mooi geweest en gaat ie richting de helling. Ik moet nog wat inhalen dus ik blijf nog even.. Een mooie rietkraag verdient weer wat extra aandacht en ik sleep de 4 inch saltshaker er dicht langs. Dan wordt ik eindelijk weer 's getrakteerd op zo'n lekker beuk, Hangen!
Toen ik een paar jaar geleden kennismaakte met de snoekbaars vond ik het maar een tamme hap, we vingen ze toen trollend met pluggen. En ja, als je dan zeebaars gewend bent valt het een beetje tegen. Maar sinds we met shads op stromend water vissen ben ik ze meer een meer gaan waarderen. Een verslavend spelletje is het geworden eigenlijk..
Ook deze vis laat zich van z'n beste kant zien en de lompe kopstoten doen vermoeden dat het een mooie is. Eenmaal aan het oppervlak is het inderdaad een mooie vis die eigenlijk iets te kort is voor z'n postuur.
73 cm..
Hierna ga ik alleen verder. Bij een splitsing haak ik een baars die bij de landing lost, jammer maar helaas.
Ik wil nog bij een ander stuk van het water gaan kijken maar da's wel een stukje varen en het levert trollend ook bijna niks op. Ik zeg bijna want als ik in de buurt van het beoogde stuk kom vang ik een mini snoekbaars en nog een snoekje.
De volgende stek kan ik weer 's lekker werpend vissen en bij een van de eerste worpen is het al raak. Een mooie 60-er. Daarna gaat er vanalles mis, het stroomt nogal en je zit hier sneller vast. En als je vast zit zit je ook echt vast. Ik parkeer een stuk of 4 shads met onderlijn op de bodem, ik los nog een vis. Ik vang er dan nog wel een maar ik besluit ook maar 's richting de helling te gaan. Het is wel mooi geweest zo. Ik moet nog een eind terug en het levert ook niks meer op trouwens. Om kwart voor negen rij ik weer naar huis.
Moe maar voldaan..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten