pollak 93cm

pollak 93cm

zaterdag 16 maart 2013

Prima dagje..

Snotverkouden kroop ik gister om 10 uur in m'n bed, de wekker werd lekker niet ingesteld.
Toen ik vanochtend om 8 uur uit bed kwam voelde ik me gelukkig al een stuk beter. En dus zat ik na een uurtje in de auto richting het water, onderweg zat ik nog te twijfelen waar ik naartoe zou gaan. Ik had het meest zin om met de shad te gaan vissen dus ging ik richting de rivier.
Daar aangekomen snel de spullen opgetuigd en het water op. Het stroomde gelukkig niet al te hard en dus kon ik lekker licht vissen.
Het eerste stekje leverde geen aanbeten op maar toen ik het volgende taludje aan het afvissen was kreeg ik een lekkere tik en mocht ik de eerste vis landen. Een mooie snoekbaars had de ammonite shad met een 7grams kopje gepakt.

Vrij snel hierna krijg ik een keiharde aanbeet en krijg ik het aan de stok met een sterke vis. Even hoop ik op een mega-snoekbaars maar het blijkt een mooie snoek te zijn die goed sport geeft op het lichte materiaal.



Een stukje verderop krijg ik werpend geen aanbeten maar toch zie ik op het scherm wel wat vis liggen. Dus probeer ik het maar even verticalend. De saltshaker gaat aan de speld en na 2 keer de bodem aangetikt te hebben is het raak. Een leuke snoekbaars komt even in de kajak kijken en mag snel weer terug. Op dit stekje vang ik even later nog een snoekbaars na eerst nog een vis gemist te hebben en een mooie  60 plusser mag even op de foto..

Hierna wordt het tijd om naar een andere stek te gaan waar ik stiekem hoop een mooie baars te vangen, is me dit jaar nog niet gelukt.
Eenmaal daar aangekomen blijkt het weer niet eenvoudig te zijn om een visje te vangen, maar als ik het wat dichter langs het kantje probeer vang ik weer een snoekbaars op de ammonite shad. En dit lukt me een tijdje later nog 's..

Even later los ik een valsgehaakte brasem waarschijnlijk, er zit in ieder geval nog een schub aan de haakpunt.  Waren weer een paar bonuspunten geweest..
Het in ondertussen eind van de middag als ik snoekbaars nummer 6 vang. Weer langs het kantje.
 Hierna doe ik maar weer 's een worpje onder de brug en als ik het ribster shadje langzaam over de bodem vis krijg ik weer zo'n lekkere tik en is het HANGEN! Dit voelt weer als een serieuze snoekbaars.. Of? Even zie ik een lomp lijf met zwarte strepen.. BAARS! En niet zo'n kleintje ook..
Ze geeft zich echter niet zomaar gewonnen maar even later heb ik ze toch naast de kajak en kan ik ze bij d'r onderlip pakken.. Yes! Een prachtige bak van een baars maakt de dag meer dan goed..
Net geen nieuw pr.

Was dit dan de afsluiter van de dag?
Nee, als ik even later met het skeleton shadje aan het gooien ben en ik het shadje weer af laat zinken krijg ik een geweldige beuk en hoop ik op weer een mooie vis. Deze knokt behoorlijk en blijft lang diep, dit is óf een  enorme snoekbaars óf een snoek, ik vermoed het laatste. Misschien wel een meter....
Maar dan wordt duidelijk wat de knokpartij levert..

De teleurstelling was GROOT, 58 cm om precies te zijn. Moet het shadje toch een enorme mep gegeven hebben..

Hierna vang ik nog een klein snoekbaarsje en los ik nog een vis vlakbij het beginpunt.
En begint het inmiddels te schemeren als ik het water af ga..

Prima dagje zo!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten