pollak 93cm

pollak 93cm

zondag 20 oktober 2013

Net geen meter..

Vandaag weer 's wat anders geprobeerd. Een haven aan de rand van een groot water was het doelwit.
In de haven zelf kregen we geen actie maar net buiten de haven zagen we aardig wat scholen witvis. Hier moeten toch ook rovers aanwezig zijn dachten we..
En als ik m'n plugje een taludje over sleep is het raak. En het blauwe st Croixtje buigt diep door. Zwaar kopschudden aan de andere kant van de lijn, daarna een lange run.. Ik heb het aan de stok met een beresterke snoek, aan de lichte stok met een rareniumpje 1000 wel te verstaan. Langzaam win ik terrein en komt ze even aan het oppervlak, die gaat richting de meter... En het dregje zit zomaar net voorin. Dus er volgen nog een paar spannende minuten, maar dan geeft ze het op en kan ik ze pakken. Yes! Een klein vreugdekreetje gaat over het water, was weer al even geleden dat ik een grote snoek vast mocht houden.
Toch haalt ze de meter net niet, maar ik ben er niet minder blij om..

Daan z'n nieuwe camera, een panasonic lumix, is goedgekeurd. Bedankt maat!

Na dit succes vissen we hier vol goede moed verder maar toch blijft verdere actie uit. Wat nu? We besluiten maar wat te gaan trollen. Op het ondiepe gebeurt er helemaal niks en dus besluiten we maar weer om te keren. Maar we gaan wel over het diepere terug. En dan krijg ik weer een aanbeet, een wat kleinere snoek komt even in de kajak. Niet moeders mooiste, blind aan een oog en niet helemaal op gewicht. Toch maar even een foto. Het zullen er niet veel worden vandaag..
Later vang ik nog een kleintje en krijg ik nog een tik verticalend. Even hangt ie maar schiet meteen los. De snoekbaarzen lagen er volgens mij wel maar ze deden het gewoon niet vandaag.
Daan vangt gelukkig nog een baars zodat ook hij niet blankt vandaag. 
Aan het eind van de middag vinden we het wel mooi geweest.

En dat was het ook..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten