pollak 93cm

pollak 93cm

zondag 28 september 2014

Rivierbak

Zaterdag samen met Daniël de rivier op geweest. Na een hele drukke werkweek keek ik er erg naar uit maar die wekker om kwart over vijf deed wel een beetje pijn. We zaten al heel vroeg op het water en de mist zorgde ervoor dat het een klein wereldje was. Toen het zonnetje begon door te komen verdween de mist en maakte Daniël weer eens een prachtige foto, bedankt maat!


Maar met zulke mooie omstandigheden valt het vissen soms een beetje tegen. Zo ook vandaag er gebeurde vrij weinig. Ik kreeg een aanbeet op een ratelplug die niet bleef hangen en pas na een paar uur bleef er wel wat hangen, een snoekbaars op de shad.
Ik hoopte dat het het startsein was van een bijtmomentje maar het bleef akelig stil. Pas op het eind van de ochtend ging de hengel weer krom toen ik door een school brasem vaarde. De waarschijnlijk vals gehaakte brasem schoot los maar ik dacht misschien dat er hier toch ook nog een rover op de loer ligt. En ik besloot het desbetreffende stuk toch nog maar 's wat aandacht te geven. En dat bleek een goeie keuze want even later krijg ik een beuk op een groot stuk rubber en kon ik aan de bak. Een sterke riviersnoek van net geen meter gaf goed partij en mocht even later poseren.
Dit geeft natuurlijk vertrouwen en hetzelfde kribvak krijgt nog wat aandacht natuurlijk. Na een aantal meter is het weer raak. De shad aan de steunhengel wordt gegrepen en eerst gebeurt er niet veel. Maar er hangt toch wel wat gewicht aan, en dit gewicht slaat een paar keer met z'n kop en dan weet ik al hoe laat het is. Dit is een goeie en als ze er vandoor gaat heb ik niks in te brengen. Meters lijn worden meerdere keren van de spoel gerost en na een minuut of vijf komt ze langszij. Ze neemt nog een paar runs maar even later geeft ze zich gewonnen. Na de prachtig meter van vorige week mag ik er weer een bijschrijven, gaat lekker zo!
OP de Fish-impact F-eeel
Hierna sprokkel ik nog 2 snoekjes bij elkaar maar het is erg rustig en we besluiten het hier maar voor gezien te houden. Op de terug weg komen we nog langs een leuk stekje waar vaak wel een snoekbaarsje ligt. En dat blijkt weer het geval want ik weet er nog vijf te vangen zodat ik de dag toch nog in de dubbele cijfers eindig.

Werpend met een 7-grams kopje op de kleine F-eeel
Laten we hopen dat we deze stijgende lijn door kunnen trekken en een goed resultaat neer kunnen zetten op het aanstaande Hobie WK kajakvissen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten