pollak 93cm

pollak 93cm

zondag 1 december 2013

Groot water, grote baarzen..

Vandaag weer lekker met z'n tweeën op pad geweest. Gekozen voor het grote water.
En met een kajak op zo'n grote lap met water, vindt je de vissen niet altijd even makkelijk.
Zo ook vandaag niet, de eerste uren verliepen visloos. En dus besloten we om meters te maken, trollen langs de kant werd het devies. Ik begon met groot rubber, kijken of de snoek er zin in had. Maar na een tijdje besloot ik om er iets universelers aan te hangen. De aruku shad moest het gaan doen dus die ging aan de speld. Hengel in de hand en rammelen maar. Ideaal natuurlijk, een kajak met trapaandrijving.
Na een tijdje eindelijk actie. Even denk ik vuil te haken maar dat is niet het geval. Wilde tegenstand aan de andere kant van de lijn waar ik op hoopte.. En het is weer een hele mooie.

Daan die zelf een snoekje had gevangen komt even fotograaf spelen, want dat kan ie goed..

47 cm weer terug in haar element..

Ok, een tactiek gevonden die werkt hopelijk. Verder trollen maar weer. Tot ik een paar honderd meter verder weer een aanbeet krijg. Weer een? Ja hoor!
Prachtige 44-er..

Na weer een tijdje verder getrold te hebben kom ik weer een dammetje tegen, altijd even opletten om niet vast te komen zitten. Snel de aruku binnendraaien en na het dammetje weer af laten zinken..
Bam! Daar lag er een te wachten..
41 cm release..

We trollen nog een eind verder zonder resultaat maar willen toch even bij een jachthaven gaan kijken. Kan natuurlijk een hotspot zijn.. Maar dat is het nu nog niet en dus gaan we weer terug. Eerste stuk krijgt weinig aandacht maar het stuk waar de baarzen zaten natuurlijk wel. Met de shad probeer ik de bodem zorgvuldig uit te kammen. Nou ja, da's nogal erg veel bodem natuurlijk..
Op het diepere water verschijnt echt veel vis op de lowrance maar verticalend wordt er niet gereageerd. Een berg brasem waarschijnlijk..
Toch maar weer een stukje trollen, een klein strike pro plugje mag aan de tweede hengel en die staat al snel heel krom. Om daarna weer recht te veren.. Damn, dat was een goeie.. Toch nog maar even gooien hier dan. Er ligt hier een dammetje en dat probeer ik af te vissen. Shadje richting het dammetje en de bodem afvissen. En dan een flauw tikje, tikje terug dan maar.. Hangen! En weer geen snoek of snoekbaars. Een oude baars die niet meer meer moeders mooiste is vecht voor wat ie waard is maar kan even later op de foto.

Met die afgesleten staartvin weer geen PR verbetering, 48 cm..

Om nog wat langzamer te kunnen vissen wordt de Fish Impact- Tailslam  met 7 grams kopje verruild voor een illex ammonite met 5 grams kop. 
En hier mag ik de vijfde veertiger van de dag op vangen..
Deze knapperd is 43 cm..

Het is ondertussen eind van de middag en langzaam trol ik richting Daan. Want die is al een tijd verder richting het startpunt. Daan blijkt nog een snoekje te hebben gevangen maar had niet zo'n topdag als ik. 
Mag ook wel weer 's een keer he maat ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten